Hoe maken wij het verschil ?

Digitaal in het DNA

Het Informex Claims Platform wordt door onze klanten gebruikt sinds meer dan 30 jaar. In 1983 was dit het eerste IT-platform voor de verwerking van auto-expertises. Alle innovaties die na verloop van tijd aangebracht werden hebben op een of andere manier te maken met de digitalisering van onze wereld; digitaal ligt in ons DNA.

Artificiële intelligentie

Ons platform maakt gebruik van de recentste artificiële intelligentie technologieën die door onze specialisten geïmplementeerd werden.  Met onze rechtstreeks geïntegreerde artificiële intelligentie in het platform, kunnen onze klanten de verwerking van de auto-expertises op maximale snelheid uitvoeren.

Behendigheid en veiligheid

In een wereld waarin de dingen alsmaar sneller gaan, hebben wij ervoor gekozen om een uiterst behendige organisatie te blijven en de opkomende ideeën van morgen te realiseren, terwijl we veiligheid en onberispelijke beschikbaarheid waarborgen.

Transparantie en vertrouwen 82%
Snelle verwerking van de schadegevallen 78%
Offerte op maat 83%
Wat verwacht de consument van een verzekeraar?

Verschillende marktstudies (EY, Deloitte, JD Power, KPMG) bewijzen dat de conclusies dezelfde zijn. De consument legt het accent op drie verwachtingen die hernomen worden in de infografie. Ons platform viseert meer bepaald de snelle verwerking van de schadegevallen. Dit is onze reden van bestaan.

Om een innoverend, digitaal platform, dat anticipeert op de behoeften van onze klanten te kunnen ontwikkelen, concentreren wij ons op de wensen en behoeften van de klanten van onze klanten. Daarom werken wij ononderbroken in dezelfde richtlijn door ons constant de vraag te stellen: Wat verwacht de consument van zijn verzekeringsmaatschappij?

Continu innoveren is een van de waarden van ons bedrijf. Wij verbeteren ons platform systematisch. Onze research- en ontwikkelingsafdeling ontwikkelt nieuwe processen en integreert nieuwe technologieën om de verzekeringsmaatschappijen te helpen bij de innovatie in het kader van hun auto-expertise processen.


Versnelling van de expertise procedure

De auto-expertise procedure is een complexe taak, waarbij een uitwisseling van informatie zonder gebreken noodzakelijk is tussen alle acteurs die betrokken zijn bij de procedure. De verzekeringsmaatschappij, de expert, de hersteller, de makelaar en eventueel de leaser hebben via het platform Informex Claims Platform, onmiddellijk toegang tot alle informatie betreffende het schadegeval en de expertise. Al deze informatie is gestructureerd om een groot deel van de procedure te automatiseren.

Onze nieuwe procedure Smart Expertise omvat een geavanceerde technologie op het gebied van kunstmatige intelligentie en versnelt de verwerkingsduur van een expertise met meer dan 35%. Door een snelle verwerking van de expertise, versnellen we drastisch de vergoedingsprocedure en dus ook de tevredenheid van de schadelijder.

Met als doel een steeds verder gaande automatisering, integreert ons platform een volledig geautomatiseerd en beveiligd betalingssysteem voor de experten en de herstellers. Hierdoor kan elke deelnemer aan het dossier zijn administratieve last betreffende de uitgave, de controle en de betaling van de facturen verminderen.

Geautomatiseerde betalingen

799.485

EXPERTISES

450

MILJOEN € GETRANSITEERD

1.842

TASSEN KOFFIE